[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Glasfiber låda under bygge :D

Glasfiber låda under bygge :D

Allt som rör hi-fi

Glasfiber låda under bygge :D

Inläggav Terho mån okt 10, 2005 19:05 pm

Har byggt nåra st men denhära blir bland de svåraste jag gett mig in på.... Grundarbetet har varit extremt tidkrävande för en sån liten pryl!!!! (Uträkning, stagning, design osv) De tar sig iaf :D Uppdaterar så ofta jag kan.

Bild

Bild

Mvh//Terho.
Terho
 

Inläggav Terho mån okt 10, 2005 20:58 pm

Nu är överdelen klar gjuten och elementet, portarna och gallret synligt.... Tråkigt nog vart bilden lite för mörk men men.... Kommer fler :D

Mvh// Terho

Bild
Terho
 

Inläggav Dwarfy lör okt 15, 2005 12:09 pm

Stiligt värre :) lite svårmöblerade kanske?
Dwarfy
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 06, 2004 17:16 pm

Inläggav Terho lör okt 29, 2005 23:21 pm

Det är till en bil mannen :wink:
Terho
 

Inläggav Gäst sön nov 06, 2005 5:41 am

16 tim arbete i sträck men de tar sig :D

Bild
Gäst
 

Inläggav Bud_Bundy tis nov 22, 2005 16:52 pm

Ok, hmm du är inte amatör va? :wink:
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm

Inläggav Terho tis nov 22, 2005 23:32 pm

Bud_Bundy skrev:Ok, hmm du är inte amatör va? :wink:


Nja vet inte de ja ^^ Har byggt nåra 10tal lådor i mina dagar ^^
Terho
 

Inläggav Terhp tis nov 22, 2005 23:37 pm

Nu börjar de ta sig ^^ Alla linjer är äntligen klara efter många tim slit.... Alla vassa kanter i lådan är borta så man slipper resonans ljud och flås ljud, inne ifrån lådan + att jag har gladda på dämpningsa massa för säkerhets skull ^^ :wink:

Bild

Bild

Mvh Terho
Terhp
 

Ball

Inläggav Teknolog tor nov 24, 2005 15:30 pm

Mycket snyggt, en riktig konstnär ! Kul att se lite andra material än trä !

Men undrar lite om hur du plockar ut elementet? underifrån, bakifrån?
har du lite beräkningar på lådan, siffror?

Vad kostar glasfibern å epoxyn?
Teknolog
 

Re: Ball

Inläggav Terho fre nov 25, 2005 2:17 am

Teknolog skrev:Mycket snyggt, en riktig konstnär ! Kul att se lite andra material än trä !

Men undrar lite om hur du plockar ut elementet? underifrån, bakifrån?
har du lite beräkningar på lådan, siffror?

Vad kostar glasfibern å epoxyn?


Elementet installeras bakifrån ^^

Lådan är simulerad men ska även mätas upp så jag vet att allt stämmer och kan ha de på papper när den ska säljas osv.... Skriva ut all när jag fått klart den ^^ Men den är byggd att spela djupare en den behöver i en bil för att man ska kunna få ett bra ljud även om bilen är öppen....

Denhär lådan är lite specielt framtagen för jag har många olika laget med olika materia för att få den så resonans fri som möjligt + att den ska väga under 20-25 kg.... så de har kostat endel och utväckla så jag har inga siffror än, vet inte om jag vill veta heler ^^

Mvh Terho.
Terho
 

Inläggav teknolog fre nov 25, 2005 7:57 am

Ser att det är en lanzar vibe du använt. Vilken storlek? Vilka ljudnivåer har du tänkt att nå innan xmax? Vad är den avstämd till? fb? 25 liter är ju en ganska liten låda så det måste väl bli högt så du klarar ordentliga ljudnivåer utan överslag, för jag misstänker att det är ett krav. Vad ligger puckeln på för frekvens?
teknolog
 

Inläggav Danne fre dec 16, 2005 12:18 pm

Var köpet ni glasfiber och alla respektive tillbehör någonstans?
Danne
 

Inläggav Terho tis dec 27, 2005 3:06 am

Bygget har fastnar just nu för ekonomin svikert :( letar efter sponsor så man kan beställa dom sista grejerna osv, 3st byggen igång samtidigt så de är lite svårt.... men dehära bygget har kostat för mycket redan.... Ska skriva ut dom flesta värderna när allt börjar bli klart :wink:

Fått klar Air spliten isf :wink:

Bild
'
Mvh Terho
Terho
 

Inläggav Bud_Bundy mån jan 16, 2006 15:06 pm

Vill se en uppdatering nu!!
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron