[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Billjud - lådor? tätning?

Billjud - lådor? tätning?

Allt som rör hi-fi

Billjud - lådor? tätning?

Inläggav nissen mån jul 25, 2005 9:02 am

Om man skall trycka in ett par 5,25"-element i originalhålen i dörren på en gammal 740...
bör man täta? ska man göra något för att få rätt "lådvolym" eller skall det vara anpassat från början?
Om jag har ett ställbart höpassfilter innan en 5,25" koaxial, vad bör det ställas på?
Om jag har ett ställbart lågpassfilter innan en 12"-bas i samma system, vad bör det stå på?
Är det någon skillnad på att koppla delningsfiltret innan/efter slutsteg?
nissen
 

Inläggav Jon tis jul 26, 2005 14:02 pm

Du bör se till at elementet sitter fast, tätt och att hela dörren är skrammelfri. Ska du inte spela bas med dom så behöver du inte bry dig om volymen...i detta fallet.

Använd ett aktivt delningsfilter och dela mellan runt 80-120 Hz, ta det som låter bäst. Du kan testa lägre också.
*Smack!*
Jon
 
Inlägg: 23
Blev medlem: sön dec 28, 2003 12:21 pm

Inläggav nissen tor jul 28, 2005 9:43 am

Jag kommer ha tre steg, ett för bas, front och rear.
har xm-3 delningsfilter, ser ut såhär:
Bild
Har en lågnivåutgång från huvudenheten. Hur ska jag koppla allt nu, med remotekablar, strömkablar, och framförallt alla lågnivåkablar och in/ut-gångar. Vars skall lågnivåkablarna in och ut från delningsfiltret och hur skall "knapparna" stå? (parallell input)
rca-in/ut för varje kanal, what?
Stegen, baslådan och filtret kommer sitta i bagageluckan

Tack nåt enormt för hjälp
nissen
 

Inläggav nissen tor jul 28, 2005 10:50 am

säkringshållare med 4 säkringar ha rjag också.
Vart ska det jordas nånstans?
nissen
 

Inläggav Jon tis aug 02, 2005 20:29 pm

Har du dubbel lågnivå kopplar du precis som det står på delningsfiltret. Då ställer du parallell-switchen i läge "out". Remote är det bara att koppla på med tror jag, det är väl bara en ledare? Jord fixar du i ett säkerhetsbältesfäste. Säkringshållaren sätter du vid batteriet.
*Smack!*
Jon
 
Inlägg: 23
Blev medlem: sön dec 28, 2003 12:21 pm

bibblan

Inläggav Amders fre sep 30, 2005 22:13 pm

Gå till biblioteket och låna Backes tips om bilsterio så kan då få lite tips
Amders
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

cron