[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Basreflex

Basreflex

Allt som rör hi-fi

Basreflex

Inläggav Elis fre dec 12, 2003 18:52 pm

Tjena! Har nyligen köpt bil och skall btgga sterio men jag undrar om det är nån som vet nån bra sida där man kan hitta mått och sånt till en basreflexlåda?
Elis
 

Basreflex

Inläggav Erik fre dec 12, 2003 23:41 pm

du måste ju veta vad det ska vara för element men annars så finns det en del beräkningsprogram som är gratis på internet, det enklaste att använda är nog Ljudias på:

http://www.ljudia.se/se/teknik/isd/index.html
Erik
 

Inläggav Elis mån dec 15, 2003 20:47 pm

Det är en Mds kharma twelve..


http://www.mds.se/produkt.phtml?id=1462 ... _sub=Basar

Fast jag vet inte om jag behöver två för att få bra bas, har en ganksa stor bil, Opel omega sedan
Elis
 

Basreflex

Inläggav Erik ons dec 17, 2003 14:43 pm

ok, men jag skulle nog rekomendera att följa dom beskrivningar som dom själva ger, alltså en 44liters låda med 4,33tumms rör på 24cm.

vad gäller element så skulle jag nöja mig med ett eftersom det klarar ganska mycket och lägga ut några extra kronor på ett bättre slutsteg(om du nu inte redan har ett).

men det beror ju på hur mycket bas du är van vid och om du redan har haft en maffig baslåda så kommer det kanske vara mindre bas, annars så tror jag att det räcker med att bygga lådan väl och använda nogrannhet och bra material och bra placering i bilen för att få ett bra tryck, det är ju så litet luftrum i bilen i alla fall så dom största problemen brukar ligga i att det blir för mycket bas eller att det inte blir någon/mycket lite för att den är felplacerad så att du måste öppna en dörr eller liknande för att få någolunda bra ljud....och det är nog inget som någon vill ha som resultat ut av sitt bygge.
Erik
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

cron