[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - passivt filter isobarik

passivt filter isobarik

Allt som rör hi-fi

passivt filter isobarik

Inläggav ny mån maj 17, 2004 7:21 am

hur använder man ett (6dB) passivt filter till en isobarik låda. Kopplar man en spole till varie bas eller kan man koppla en spole till båda om man parallellkopplar basarna?
ny
 

Inläggav Gabriel Karlsson fre maj 28, 2004 10:23 am

Om elementen är parallellkopplade behöver du bara ett delningsfilter, dvs en spole i det här fallet.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

gött

Inläggav GTX fre maj 28, 2004 14:35 pm

det finns väl delningsfilter som kräver egen matning ?

och jag har sett filter men lågnivå ingång, ska dessa sitta innan slutsteg ?
vad är då skillnaden mellan dessa ?

/*\ här för att stanna /*\

Btw, fint namn du har Admin ;)



//Gabriel Trosell, allmänt beroende av piller.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am

Re: gött

Inläggav Gabriel Karlsson lör maj 29, 2004 23:52 pm

GTX skrev:det finns väl delningsfilter som kräver egen matning ?
och jag har sett filter men lågnivå ingång, ska dessa sitta innan slutsteg ?
vad är då skillnaden mellan dessa ?


Det är aktiva delningsfilter som kopplas före slutsteget. Det behövs därför ett slutsteg för varje register som ska delas aktivt. Fördelen är att du enkelt kan justera alla nivåer, faser etc, samt att du slipper förluster som alltid finns i passiva filter. Nackdelen är att det blir dyrt.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

vital information

Inläggav GTX sön maj 30, 2004 0:14 am

där ser man, då blir det ett slutsteg för bas med aktivt filter, sen ett slutsteg med passiva till diskant å mellan..(billjud)

billigt å bra =)

superb sida må jag säga, ska försöka lära mig allt som teoretiskt sett är möjligt för en homo sapiens om detta :P
//Gabriel Trosell, Mångfipplare.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron