[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - "Vanliga" högtalare som datorhögtalare?

"Vanliga" högtalare som datorhögtalare?

Allt som rör hi-fi

"Vanliga" högtalare som datorhögtalare?

Inläggav mathiasll sön jun 04, 2006 17:59 pm

Hej!

Jag har ett par golvhögtalare av märket centrum jag inte längre använder, det är ett par som ingår i Ophelia 240. Jag undrar om det är så att jag kan klippa kablarna som går till mina Creativehögtalare och ansluta centrumen ist? Det jag undrar över mest är om magnetismen som dessa utstrålar är skadlig för datorn.
mathiasll
 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 23, 2006 7:26 am

Inläggav Lesdiv sön jun 04, 2006 20:04 pm

Datorn påverkas inte av magnetfältet vad jag vet, däremot kan kanske bildskärmen få konstiga färger om högtalarna är för nära. Samma sak händer om man har en oskärmad högtalare för nära en TV också, därför är ju hemmabiohögtalare magnetiskt avskärmade.

Jag kan inte svära på att datorn inte påverkas men om man har högtalarna längre bort än 2-3 dm så borde det inte vara något problem. Datorns chassie är ju jordat också och då borde det fungera som en avskärmning mot yttre störningar.
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm

Inläggav mathiasll mån jun 05, 2006 6:59 am

Aha, då borde det vara lugnt eftersom jag har ett skrivbord mellan datorn och högtalaren. Jag testade att hålla en av dem nära skärmen och den fick ju en "fin" färg...
mathiasll
 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 23, 2006 7:26 am

Inläggav mathiasll mån jun 05, 2006 19:12 pm

SÅdär, allt är inkopplat och funkar klockrent!
mathiasll
 
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 23, 2006 7:26 am

Inläggav Lesdiv tis jun 06, 2006 15:37 pm

Trevligt!
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron