[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Bakup 4.0

Bakup 4.0

Allt som rör mina program

Inläggav Gabriel Karlsson mån maj 29, 2006 0:57 am

Jag provar en ny textruta för logg-fönstret (som dyker upp om du högerklickar på en Visa logg-knapp i Backup), eftersom den förra bara kunde visa 65000 bytes. Men jag är osäker på ifall den nya textrutan måste "installeras" i windows för att fungera. Du kan ju prova.

Zippen innehåller två nya filer. Packa upp dessa i samma mapp som backup.exe.

http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta4.zip
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G mån maj 29, 2006 15:15 pm

Loggen funkar utan att installeras (men jag har iofs VB installerat själv).
Andlendingen till att inte uppdatera knappen fungerade, beror på Norton. Jag har det installerat på den dator där jag har problem med programet, och upptäkte att det faktiskt är Norton som krachar programet!!!! (när Norton är av fungerar det) Så jag får nog ta och byta till F-Secure redan innan mina gratis 90-dagar går ut...
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson mån maj 29, 2006 16:17 pm

Ok, bra.
Intressant att Norton har ett finger med i spelet. Jag kan inte begripa varför, men jag har väl aldrig begripit mig på Symantecs program.
Själv använder jag Panda, eftersom jag fick en treårslicens på köpet av datorn. Men det finns även gratis antivirusprogram som bevisligen fungerar bra.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G mån maj 29, 2006 16:24 pm

Gabriel Karlsson skrev:Det gör den inte.

Hm. Får kanske tänka om där. Men det är inte helt lätt att uppdatera ett program från ett annat, eftersom det inte går att kontrollera ifall programmet som ska uppdateras är igång, vilket det inte kan vara om det ska fungera.


Jo, det går. Jag har själv andvänt mig av en sådan kod någon gång, kan tyvärr inte hitta den koden igen.
Men annars är det bara att låta bakup.exe skapa en tom text fil när programmet startas, och ta bort den då det avslutas.
EDIT: Sedan kan u få bakup-schema att förstå när Bakup.exe är igång på det sättet.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson mån maj 29, 2006 18:58 pm

Ja det skulle funka förstås. Det är för övrigt så jag gör för att styra backup från backup-schema. Som jag gjort nu, så laddar backup-schema även ner backup.exe, jämför filstorlek och uppmanar användaren att avsluta backup.exe innan uppdatering.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G mån maj 29, 2006 19:02 pm

Är det i en framtida beta, eller existerar det redan i den nuvarande betan?
om du andvänder textdokument kenpet, glöm bara inte att låsa textfilerna så att ingen andvändare ta bort dem av misstag.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson mån maj 29, 2006 19:17 pm

Uppdateringen från backup-schema som jag beskrev den kommer i nästa beta (eller nästa version, 4.7 som jag lägger upp efter att jag provat nya textrutan på några fler datorer).

Det är alltid ett problem att skriva temporära filer här och var. I detta fall - om användaren gör en backup av GK Backup-mappen kommer även textfilen som talar om att GK Backup är startat, att kopieras, och det skulle kunna ställa till med problem vid återställning eller körning av programmet på den nya platsen (backupmappen) osv.

Jag tror jag nöjer mig med att meddela användaren om att backup.exe inte får vara igång, om/när uppdatering sker från schema.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Gabriel Karlsson tis maj 30, 2006 17:54 pm

Version 4.7 klar:
http://www.drkrupp.se/info_backup.html

Återstår att se till nästa version huruvida uppdateringsfunktionerna håller mållet. :wink:
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G ons maj 31, 2006 14:23 pm

Som set är nu gör den inte det, eftersom den säger att senaste versionen är 1.61.
Annars är programet mycket bra! :)
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 31, 2006 16:40 pm

Nån tempfil som spökar? versionsfilen som programmet laddar ner och tittar i är up do date, och min kopia ser att det är 4.7 som är den senaste.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G ons maj 31, 2006 16:46 pm

Flyttade bakup.exe till en tom mappa, samma resultat där...
Är det med avsikt som proramets listor byter färg, då du klickar på en tom yta?
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 31, 2006 17:03 pm

Okej, ytterligare detaljer att lägga i listan över ologiska och obegripliga fel.

Den här textfilen laddas ner och läses in: http://www.drkrupp.se/program/gk-backup_version.txt

Sparas i programmapen som "_version.tmp", öppnas, läses och raderas sedan.

Ja, det med färgerna är med flit. Hade inget roligare för mig just då. 8)
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G ons maj 31, 2006 17:08 pm

Ooops, fel av mig. :oops:
Den visar inte 1.61, utan 4.61... Men det är också fel.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 31, 2006 17:18 pm

Jo jag förstod att det var 4.61 eftersom det var det senaste som stod i textfilen som laddas ned... men jag vet inte vad jag ska göra åt det eftersom jag har uppdaterat filen. Jag ser inte vart det kan gå fel...
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G ons maj 31, 2006 17:20 pm

Det vore intersangt om programmet behöll filen så att jag kunde läsa vad där stod.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 31, 2006 17:35 pm

Den här behåller filen efteråt:
http://www.drkrupp.se/program/gk-backup-beta1.zip
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G tor jun 01, 2006 13:13 pm

Nu fungerar både förra bakup.exe och den med behållen tempfil. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Däremot går det inte att få bakup_schema aktiverat automatiskt (finns där men är ej aktiverad) när datorn startar.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson tor jun 01, 2006 18:43 pm

Ja, förklara det om du kan :?

Jag ska ta en titt på det andra felet också...
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Inläggav Mr. G fre jun 02, 2006 18:53 pm

Ibland fungerar inte den automatiska updateringen av bakup-schema. Ibland gör den det...
Men bakup schema verkar fungerar normalt nu med version 2.01.
Användarvisningsbild
Mr. G
 
Inlägg: 90
Blev medlem: lör apr 22, 2006 16:04 pm

Inläggav Gabriel Karlsson fre jun 02, 2006 19:01 pm

Kul iaf att den lyckades få hem och installera v2.01 :)

Jag funderar starkt på att bygga in schema-delen i själva backupprogrammet, så att det inte är två separata program längre. Backup drar inte mycket mer minne än Backup schema. Det mesta vore enklare då. Jag ska bara komma på ett bra sätt att göra det på.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

FöregåendeNästa

Återgå till Program

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

cron