[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Vilka element ska jag ta?

Vilka element ska jag ta?

Allt som rör hi-fi

Vilka element ska jag ta?

Inläggav AndreasN ons apr 28, 2004 16:49 pm

Just nu är jag mest inne på Peerless 145WR 5" för att den e magnetiskt avskärmad men vilken magnetiskt avskärmad diskant skulle passa till den med deln. frekv. <3000 Hz.

Eller kommer magneterna inte vara tillräckligt starka för att störa teven på 50-70cm avstånd så jag kan använda Peerless CSX145H 5". Det blir mycket lättare att välja diskant då. Peerless DT-105H eller Peerless DT100H vilken tycker ni är bäst?

Tanken är att det ska bli 2-vägs basreflex som frontar i min hemmabio. Ska jag välja 6,5" istället, vad tycker ni? Jag tror det är bättre att ta 5" och lägga mer pengar på filtret.
AndreasN

Inläggav Gabriel Karlsson ons maj 05, 2004 18:45 pm

Jag tror inte din tv kommer störas av magnetefältet på 50-70 cm's avstånd. Mina står närmare än så, och det är inga problem.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin

Inläggav AndreasN ons maj 12, 2004 21:11 pm

Japp jag valde icke skärmade element och har dem 40cm från teven utan problem.
AndreasN

Återgå till Hi-fi