[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Hjälp med aktiva studiomonitorer.

Hjälp med aktiva studiomonitorer.

Allt som rör hi-fi

Hjälp med aktiva studiomonitorer.

Inläggav dalachriser tor feb 19, 2004 12:55 pm

Hallå,jag tänkte bygga mig ett par aktiva studiomonitorer.
Diskant-elementet ska vara ett Visaton bandelement.
Bas/mellanregister-element ska vara en Visaton 6.5".

Förstärkarna jag ska använda är de "gamla" som satt i mina nuvarande monitorer.De är på 32W för varje diskant och 38W för varje bas.

Kan jag i princip bygga en bra låda med Visaton-elementen och flytta över förstärkarna till de nya lådorna?
Mina nuvarande monitorer är s.k Bi-Amped med 5.25" element och 1" soft dome oljekylda diskanter.
Eller är det svårare än så?

Jag är en total nybörjare på det här,men VÄLDIGT intresserad av att bygga högtalare.
All hjälp skulle vara jättesnällt.

Tackar/David
dalachriser
 

Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

cron