[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - MDS´s produkter

MDS´s produkter

Allt som rör hi-fi

MDS´s produkter

Inläggav Hasse ons feb 18, 2004 14:08 pm

Hej igen!

Entligen forum där man kan utbyta åsikter med de som har insikt inom högtalarbyggen.

Jag vill gärna ta del av era åsikter om MDS´s produkter.

För ca 1,5 år sen byggde jag egen subwoofer baserat på kit köpt från MDS.
SUBKITET

Personligen har jag liten uppfattning hur pass bra produkter de erbjuder egentligen. Hur mycket "hi-fi" är deras element samt steg?

Själva lådan har jag personligen designat i ett cad-program med element placerat neråt mot golvet. Lådan är byggd av 19mm MDF beställt hos snickare så hela bygget är i proffsig utförande med aluminuimfötter. Efter att ha laborerat med dämpning, basräflexrörens längd och när elementet blivit inspelad så är jag nöjd med resultatet. Problemet är att jag har liten erfarenhet av subwoofers och har inte kunnat jämföra mitt bygge mot fabriksbyggda subwoffers och den återstående frågan hur förhåller sig MDS´s produkter mot andra tillverkare?
Hasse
 

dyrt å knasigt

Inläggav GTX sön maj 30, 2004 1:11 am

på senare tid tycker jag det bara verkar som MDS är dyrt å rent ut sagt dåligt, men det dom har ju fina grejjer ändå.. har mycket från dom.. men såg nu att danmobility hade mycket prylar fast med mindre pris..

men men,, har ingen erfarenhet av hur deras produkter låter i jämnförelse.. mina 2st 6x9"or bak i hatthyllan på min audi 80 1.8s sedan, dunkade rejält det.. behövdes ingen extra bas =)
//Gabriel Trosell, Mångfipplare.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am

Inläggav Gäst sön maj 30, 2004 21:45 pm

Mina erfarenheter är att det rent ut sagt är skräp det mesta. Deras Fanatic-serie med 10'' specade till 350wrms med lakerade obrännbara talspolar som luktar ganska duktigt brännt redan vid ca 100wrms. Basar där anslutningledningarna lossnar inne vid konen, slutsteg där kondingarna "jäser" och pajar helt. Dock var deras "monsterbas" eller vad den kallades ganska så bra. Dock inte tillverkad av mds själva. Utav av P-Audio. Men den såldes till ett mycket högre pris, och specarna var bra mycket "bättre" än P-Audios egna.

Kort sagt så skulle jag råda er att undvika mds.
Gäst
 

där ser man

Inläggav GTX sön maj 30, 2004 23:21 pm

Där ser man som sagt, det där med feting baxen 15" med extra 12" motor såg att fanns att köpa mycket billigare på andra ställen också.. udda..

danmobility hade fina/billiga grejjer =)
//Gabriel Trosell, Mångfipplare.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

cron