[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Julas 8"

Julas 8"

Allt som rör hi-fi

Julas 8"

Inläggav Softis ons apr 15, 2009 19:13 pm

Tjena pojkar och flickor. Jag är ny här och behöver lite hjälp. Jag har tänkt att försöka bygga ett ekonomibygge på denna bas Bild

Men det finns inga parametrar på sidan. Det enda som står är att känsligheten ligger på 91 db och att det är 150 RMS och 600 W, men vad hjälper det?

Har testat att bygga en låda, den blev 30cm x 30cm x 20cm, men det lät inte något vidare. Jag vill ju ha ut maximal bas. Hade tänk mig att bygga i 16mm spånskiva och jag hade även tänkt att den skulle vara sluten för enkelhetens skull, men det är inget måste.

Någon som har något bra förslag?

Tilläggas ska också att den är tänkt att ha i bilen.
Softis
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 15, 2009 19:06 pm

Re: Julas 8"

Inläggav cool_hifi tor apr 16, 2009 9:10 am

hur stort är elmentet ?????
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Julas 8"

Inläggav Softis tor apr 16, 2009 10:36 am

cool_hifi skrev:hur stort är elmentet ?????

8", åtta tum :) Det står i rubriken
Softis
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 15, 2009 19:06 pm

Re: Julas 8"

Inläggav Lesdiv tor apr 16, 2009 15:40 pm

Om det inte finns några parametrar så är sluten låda säkrast att bygga, den låda som du byggde var ju på 18 liter och den volymen borde vara tillräckligt stor för en 8" generellt sett tycker jag. Men även där är det svårt att veta när parametrarna saknas. :)

Står det inget namn på basen, tex Tanlon eller så?
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm

Re: Julas 8"

Inläggav Softis tor apr 16, 2009 16:48 pm

Lesdiv skrev:Om det inte finns några parametrar så är sluten låda säkrast att bygga, den låda som du byggde var ju på 18 liter och den volymen borde vara tillräckligt stor för en 8" generellt sett tycker jag. Men även där är det svårt att veta när parametrarna saknas. :)

Står det inget namn på basen, tex Tanlon eller så?


Lådan blev på 15 liter, innermåtten räknade alltså. Du har alldeles rätt, en Tanlon är det. Glömde nämna det.
Det är så här att eftersom att jag vill bygga så fruktansväret billigt som möjligt så måste jag utnyttna elementet till fullo då det inte är det allra bästa man kan ha.

Är lite kräsen med tankte på att jag har en JBL P1222 1600 Watt i skuffen. Men att få bra ljud i den där lilla 8" ska nog gå det med. Frågan är bara hur...?
Softis
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 15, 2009 19:06 pm

Re: Julas 8"

Inläggav Lesdiv tor apr 16, 2009 17:42 pm

Det verkar inte gå att hitta något vettigt om den basen, hittar heller inte den modellen på Tanlons hemsida.

Ska du använda den där basen som midbas?

Tänkte eftersom du redan har en 12" bas.
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm

Re: Julas 8"

Inläggav Softis tor apr 16, 2009 18:08 pm

Lesdiv skrev:Det verkar inte gå att hitta något vettigt om den basen, hittar heller inte den modellen på Tanlons hemsida.

Ska du använda den där basen som midbas?

Tänkte eftersom du redan har en 12" bas.


Nej, jag ska inte ha den i bilen. Jag ska sälja den som en ekonomilåda.
Däremot har jag beställt 4 st sådana som jag ska ha i hatthyllan.
Softis
 
Inlägg: 10
Blev medlem: ons apr 15, 2009 19:06 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

cron