[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Hur ska motstånden sitta?

Hur ska motstånden sitta?

Allt som rör hi-fi

Hur ska motstånden sitta?

Inläggav Kerstin mån okt 02, 2006 13:56 pm

Hej!
Jag har läst här på Dr Krupps förträffliga sida om dämpning av diskant. Ändå är jag lite osäker på precis var motstånden ska passas in i sladdtrasslet. Jag har ritat upp hur filter och element är kopplade. De gröna strecken visar hur jag tror att dämpmotstånden ska placeras. Har jag fattat rätt?
http://kerstin.zoomin.se/index.php?p=1&p1=6255&
MVH
Kerstin
 
Inlägg: 1
Blev medlem: mån okt 02, 2006 11:10 am

Inläggav Lesdiv sön okt 08, 2006 18:34 pm

Nja, jag tycker inte att motstånden kommer riktigt rätt. Om man tittar på filterdelen för diskanterna så kommer först kondingen i serie, sedan spolen parallellt. Efter spolen så borde seriemotståndet komma och sedan parallellmotståndet. På det sättet så sätts motstånden mellan själva filtret och diskanterna.

När jag tittar på din ritning så tycker jag att det inte blir så, men jag har svårt för att kunna utläsa ett kopplingsschema om inte komponenterna ritas upp från vänster till höger och i en rad efter varandra.
Lesdiv
 
Inlägg: 107
Blev medlem: lör feb 04, 2006 20:32 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster

cron