[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Skärma högtalare?

Skärma högtalare?

Allt som rör hi-fi

Skärma högtalare?

Inläggav Bud_Bundy lör dec 17, 2005 21:42 pm

Jag ska bygga en centerhögtalare,,, Fasst elementen är inte magnetisk skärmad, kan jag skärma dom själv på något sätt? Eller måste jag köpa skärmade element?
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm

Inläggav Gäst mån dec 19, 2005 10:11 am

Hej.
http://www.hifikit.se har avskärmnings magneter och avskärmnings kåpor.

Men någon annan får svara på hur det fungerar och vad man ska välja.

Sen undrar jag själv om det blir någon skillnad på t/s värdena om man avskärmar ett element?
Gäst
 

Inläggav Bud_Bundy tis dec 20, 2005 20:38 pm

Ok, Tack! Jag tror inte det blir skilnad på värderna!
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm

Inläggav Lust mån jan 02, 2006 17:17 pm

Går även att fuska lite som jag har gjort här:

http://www.minhembio.com/Lust/19390/
Lust
 
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jan 02, 2006 17:16 pm

Inläggav Bud_Bundy lör jan 07, 2006 15:44 pm

Tack för svaren, Jag ska nog göra som "Lust" har gjort med centern, det är roligare när man har gjort allt själv :D
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm

Inläggav Lust sön jan 08, 2006 0:33 am

Då vill jag uppmana dig att testa först så att skärmningen verkligen är tillräcklig. Jag provade med lite andra material först innan jag fick det att fungera med min skruvplåtslösning. Köp så tjock plåt som möjligt, det är billigt på Silvan t ex.

Tänk på att mina bas/mid-element redan var skärmade, så det är bara magnetfält från tre diskantelement som jag avledde.
Lust
 
Inlägg: 11
Blev medlem: mån jan 02, 2006 17:16 pm

Inläggav Bud_Bundy tis jan 10, 2006 18:59 pm

Ok. Blir det inte sämre ljud om man har ett tjockt lager plåt inuti lådan? Har du något förslag på hur många tum elementen ska vara på? Det ska hänga med och spela med dessa http://www.fynda.se/show_prod.php3?prodid=466 ! 5.25? 6.5? Skulle va ballt med Åttor i centern! Men det kanske inte är sådan bra idé :lol:
Bud_Bundy
 
Inlägg: 30
Blev medlem: mån nov 21, 2005 20:40 pm

Inläggav dwarfy666 tis jan 17, 2006 16:58 pm

Jag har själv såna där högtalare och har byggt en center med 2 st 5.25" element dunkar bra. All bas kommer ju iaf från dem andra högtalarna, så jag tror inte ett par 8":are gör någon större skillnad.
dwarfy666
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

cron