[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Mystiskt ljud

Mystiskt ljud

Allt som rör hi-fi

Mystiskt ljud

Inläggav Kalle G fre okt 28, 2005 21:46 pm

Jag har råkat ut för någonting jag inte blir klok på. Jag har två likadana bas/mellan-element i lådan som är seriekopplade. Det har blivit ett slags knasterljud då man försiktigt trycker på det undre elementes kon. Då jag gör detta låter det även i det andra elementet. Märk väl att det inte är damm eller liknande för då jag tar ut det och kopplar från kablarna så försvinner fenomenet. Har även provat ett annat element men problemet kommer tillbaka. Har också provat att jorda korgen då jag misstänkte statisk elektricitet. Även testat med att koppla ur förstärkaren. Det här "grumlar" ljudet vid vissa basgångar framförallt. Högtalarna har inga delningsfilter (aktiva filter). Tips mottages tacksamt
Kalle G
 

Problemet löst

Inläggav Kalle tor nov 10, 2005 22:11 pm

Tro det eller ej, men sedan jag kopplade ur konjugatlänken så försvann problemet. Har aldrig stött på detta förr.
Kalle
 

Re: Need to know

Inläggav Per Eckerdal tis dec 06, 2005 15:27 pm



Dags att kräva inloggning? :(
/Per Eckerdal
Per Eckerdal
 

Re: Need to know

Inläggav Gabriel Karlsson lör dec 10, 2005 15:41 pm

Per Eckerdal skrev:Dags att kräva inloggning? :(
/Per Eckerdal


Verkar inte bättre. Denna användaren verkar posta från ett gäng olika IP-adresser vilket försvårar banning. Och klottrar han för mycket orkar jag inte rensa, och då blir det inloggningskrav istället. Men jag vill gärna slippa det.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron