[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - MDS APX 12" Pro

MDS APX 12" Pro

Allt som rör hi-fi

MDS APX 12" Pro

Inläggav Terho tis aug 23, 2005 12:15 pm

Jag fick uppgiften och bygga en DBdrag låda till en kompis. Lådan vart en bandpass låda av 6 ordningen och avstämd till 70Hz "prick" för det var den frekvensen vi fick mest drag ur basen enligt alla beräkningar. Lådan vart väldigt bra och kompisen vart nöjd, man såg taket bukta upp när vi körde på halv volym. 1 st 1200 rms steg från MDS på varje spole och vi kunde bara köra halv effekt för de fanns inte nog med kräm i batteriet. Från 13,8 till 8,9 sjönk spänning. Men efter ca 10 min så började basen låta väldigt illa och vi stängde ner och testkörde igen och samma ljud.... Den kunde ju inte ha pajat en bas för 5000 Kr 2000rms 4000 peak watt och vi körde bara på halv effekt hmmmm.... Efter att kapat upp lådan såg vi att limningen vid spolen, membranet och konen spruckit!!!!

Kan de vara möjligt? Vet att många har haft stora problem med MDS element men kan sånt hända med en bas som dom säger är de värsta som kan köpas för pengar! Basen väger ju hela 25,3 kg och har en magnet på 180 OZ.... Fan är så besviken nu och har lust att trycka upp basen i röven på dom!!!! Är de dax för killen och byta märke? Jag bryr mig inte för jag hatar MDS efter att ha haft otut med flera av deras element men för hanns del som är MDS kär.... Är MDS kvalitet el kvantitet? El kan de vara ett fabriks fel bara? *Fundersam*lådan tog över 1 vecka och bygga* Vet inte om jag orkar bygga en ny.... Kanske händer igen....
Terho
 

Inläggav Jon fre aug 26, 2005 11:34 am

Troligen är felet att basen är köpt hos mds, jag har bara dåliga erfarenheter av deras saker. Be din kompis att testa några riktiga saker, tex Jbl eller Rockford. Dom grejorna brukar hålla ganska bra.

Troligen så blev påfrestningarna på konen för stora, jag har för mig att ju 6:e ordningens bandpass ska hålla konen extra bra, dvs mycke påfrestningar.
*Smack!*
Jon
 
Inlägg: 23
Blev medlem: sön dec 28, 2003 12:21 pm

Re: MDS APX 12" Pro

Inläggav cool_hifi tis apr 14, 2009 7:00 am

köp inte mds skt köp megnet eller jbl !!! DE ÄR BÄTTRE GREJER !!
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: MDS APX 12" Pro

Inläggav cool_hifi tis apr 14, 2009 7:01 am

KÖP EN CERWIN VEGA BAS DÅ JÄVLAR FÅR NI SE PÅ GRJEJER. OBS
STRYKTÅLIGA!!
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster

cron