[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Hjälp!!

Hjälp!!

Allt som rör hi-fi

Hjälp!!

Inläggav Jampis fre jul 01, 2005 22:32 pm

Hejsan alla!

jag skulle vela ha lite hjälp med att räkna ut längden på ett basreflexrör
eftersom att jag inte riktigt fattar hur man gör (e bara 14...) ... jag har redan inhandlat 2 st rör med diametern 6.5 cm och längden på dom går att justera från 10 cm till 26 cm.

Här har jag lite parametrar som tydligen ska vara viktiga:

Elementet:

Vas: 68.5448

Fs: 33.77

Qts: 0.8759

Låda:

Fb: 15.27

Vb: 885.32

Volym: 98 Liter

(PS! jag ska ha två rör)

Jag skulle vara hemskt tacksam för svar.
Jampis
Jampis
 
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jul 01, 2005 22:17 pm

Inläggav Gäst tis jul 05, 2005 13:39 pm

båda rören ska vara 88cm långa.

Jag tvivlar hårt på att den där lådan kommer låta bra.

Gör en sluten låda utan basrör istället, kommer funka MYCKET bättre
Gäst
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

cron