[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Beräkna ström och spänning i AC kretsar

Beräkna ström och spänning i AC kretsar

Allt som rör hi-fi

Beräkna ström och spänning i AC kretsar

Inläggav gäst tis maj 17, 2005 14:41 pm

Hur
gäst

Inläggav gäst tis maj 17, 2005 14:45 pm

Jag undrar hur man enklast beräknar ström och spänning över kondensator och resistor vid givna frekvenser i AC kretsar?

Här finns schema: http://img238.echo.cx/img238/5515/ac0sl.gif

Tack på förhand
Peter
gäst

Inläggav gäst tis maj 17, 2005 14:46 pm

Stämmer den första formeln för den första kretsen?
gäst

Återgå till Hi-fi