[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Watt

Watt

Allt som rör hi-fi

Watt

Inläggav stina fre dec 05, 2003 9:35 am

Min 8" bas har frekvensomfånget 25-4000Hz och ska tåla 120w. Diskanten ska klara 80w vid en delnig av 3000Hz 12dB/oct. Är 3000Hz en lämplig delningsfrekvens eller kommer jag att spela sönder min diskant för att den tål minder effekt.
stina
 

Inläggav Gabriel Karlsson fre dec 05, 2003 23:21 pm

I en tvåvägshögtalare (bas, diskant) kommer ungefär 60% av effekten att nå basen, de andra 40% tilldelas diskanten. Så att diskanten tål mindre effekt har ingen betydelse i slutändan, den kommer att klara mycket mer när högtalaren väl är byggd och inkopplad.
/ Gabriel Karlsson, Hur Hifi
Gabriel Karlsson
Site Admin
 
Inlägg: 270
Blev medlem: lör okt 18, 2003 21:03 pm

Re: Watt

Inläggav cool_hifi sön apr 12, 2009 11:53 am

de ska inte vara några problem...
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Watt

Inläggav cool_hifi mån apr 20, 2009 9:54 am

de ska inte vara någon större fara med din diskant men var lite mer försiktig eftersom den inte pallar så jätte mkt !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: Watt

Inläggav cool_hifi ons sep 16, 2009 12:21 pm

Men vad har du för förstarkare vad ger den för uteffeckt allså.?
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster

cron