[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Varför fladdrar basarna när jag spelar vinyl lite högre?

Varför fladdrar basarna när jag spelar vinyl lite högre?

Allt som rör hi-fi

Varför fladdrar basarna när jag spelar vinyl lite högre?

Inläggav Karlsson tis nov 16, 2004 14:12 pm

Hej. jo det är så att mina högtalare låter förfärligt när jag drar på lite och spelar vinyl. det blir inte så när jag spelar cd. va kan det va för fel.
Tacksam för svar då jag är helt värdelös på hifi men har ett stort musiklyssarintresse.
Karlsson
 

Återkoppling

Inläggav Magnus tis nov 16, 2004 21:10 pm

Lätt att förklara.
Högtalarna sätter skivtalriken eller upphängningen av denna i vibration Vibrationen plockas upp av nålen och förstärks till högtalarna som...

Fenomenet återkoppling är känd i många fysikaliska sammanhang och ger i värsta fall okontrollerad självsvängning.

/Magnus
Magnus
 
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 20, 2004 8:40 am

Inläggav Karlsson fre nov 19, 2004 9:43 am

Tack så mycket... har testat lite olika placeringar av spelaren ny och helt plötsligt låter det fantastiskt. tur att det finns hyggliga orakel att komma till med sina problem.
Tackar så hjärtligt
Karlsson
 


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

cron