[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - surr pga vinylspelare och förstärkare?

surr pga vinylspelare och förstärkare?

Allt som rör hi-fi

surr pga vinylspelare och förstärkare?

Inläggav erik__86 tis sep 07, 2004 14:47 pm

Hej!
Jag har en vinylspelare som det går ut en tredelad sladd från. En höger och en vänster, men den tredje är bara lös och utan någon kontakt i änden och jag vet inte vad den ska användas till?
Till detta följer att det surrar väldigt mycket när jag spelar på denna vinylspelare, surret växer med volymen. Men om jag då tar i änden på den lösa tredje sladden som gick ut från vinylspelaren tystnar surret en aning, och tar jag på baksidan på förstärkaren samtidigt tystnar surret totalt! Hur ska jag göra för att slippa ha fingrarna på baksidan av förstärkaren för att lyssna på musik och vad gör egentligen den tredje sladden?
erik__86
 
Inlägg: 1
Blev medlem: tis sep 07, 2004 14:42 pm

Inläggav Mr_Flex ons sep 08, 2004 7:16 am

Hej!

Det jag kan tänka mig är att det e en Jordningskabel som jordar signalen.

Om misljudet försvinner när du tar på den och ännu mer när du håller på baksidan av förstärkaren.
För jordningspunkten kan variera mellan två apparater, Signalen Noll punkt eller "Tystpunkt" (eller vad man nu kallar det?) behöver inte vara noll volt.

Där brukar vara en skruv anslutning på baksidan av de flesta förstärkare.
skruva fast sladden där.

så ska det nog bli lite bättre.

// Petrus
Mr_Flex
 
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jun 30, 2004 20:41 pm
Ort: Malmö


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

cron