[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - cd-spelare till förstärkaren

cd-spelare till förstärkaren

Allt som rör hi-fi

cd-spelare till förstärkaren

Inläggav tomas ons aug 18, 2004 9:34 am

hej. jag har en fråga. det är så att jag har fått en gammal förstärkare och ett par högtalare men jag har bara radiotuner till den. min fråga är då. kan jag koppla in min bärbara cd-spelare om jag skaffar en adapter (3.5 tele till rca) eller är det fel sorts signal? tacksam för svar.
tomas
 

Inläggav tomas ons aug 18, 2004 16:55 pm

alltså från headphoneutgången till förstärkaren.
tomas
 

Inläggav Mr_Flex fre aug 20, 2004 17:47 pm

Jag har gjort så och det är inga problem.

Kanske inte den bästa lösningen men det funkar.
försök att få CD volymen på samma nivå som radio volymen genom att ändra volymen reglaget på den bärbara cd-spelaren.

// Petrus
Mr_Flex
 
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jun 30, 2004 20:41 pm
Ort: Malmö

Re: cd-spelare till förstärkaren

Inläggav cool_hifi tis apr 14, 2009 7:16 am

ja de ska gå men ljud kvaliten blir nog inte de bästa.. .
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: cd-spelare till förstärkaren

Inläggav cool_hifi lör jun 13, 2009 8:11 am

varför kopplar du en opisk kabel till från förförstarkaren till cd i stället för att ta ewn vanligen ljud kabel till headphon ingången ??

Jag har en opisk kabel till min cd de blir MKT MKT bättre.. DEN KALLAS FÖR TOS LINK allså koppligen !
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am

Re: cd-spelare till förstärkaren

Inläggav cool_hifi lör jun 13, 2009 8:25 am

vill du att jag ska skicka en bild på den kabeln ?
cool_hifi
 
Inlägg: 216
Blev medlem: sön apr 12, 2009 10:19 am


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster

cron