[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - Fråga Vasvolym

Fråga Vasvolym

Allt som rör hi-fi

Fråga Vasvolym

Inläggav Jonas lör jul 31, 2004 13:29 pm

Vad är vasvolymen egentligen?
Jonas

Vasvolym

Inläggav Håkan fre aug 06, 2004 13:57 pm

Vasvolymen är det antal liter luft som fjädrar lika mycket som membranet i elementet, T.ex. om du tar ett element med 200l vas och trycker mot detta, motsvarar detta fjädringen i 200 l luft som finns i en behållare.
Håkan

Återgå till Hi-fi