[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: date(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /viewtopic.php on line 918: getdate(): It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone.
drkrupp.se • Visa tråd - kan ej få en vettig beräkning?

kan ej få en vettig beräkning?

Allt som rör hi-fi

kan ej få en vettig beräkning?

Inläggav Haakan fre maj 28, 2004 21:49 pm

är det någon som kan göra ett vettigt lådförslag på denna högtalare (sluten)

Peerless 269 SWR 51 147 NX ALP 4L XLS

när jag sätter in alla parametrar så är "optimum size" 5.5l ....verkar inte så vettigt att stoppa in en högtalare i 5mjölkpaket?

Edit: dock så vore det inte helt fel med så liten låda som möjligt :idea:
Haakan
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tor maj 27, 2004 21:09 pm
Ort: Gullmarsplan, Sthlm

instämmer

Inläggav GTX sön maj 30, 2004 0:18 am

kollade jag å, 6liter skulle lådan bli till 2x12".. verkar extremt.. knappt så magneterna går in.. dock så kanske det är annan uträkning för då det är 2, men tvivlar..

det är nog också mycket med akustik och vad man själv tycker..
man kan säkert ha en låda på uppåt 100liter för två tolvor..
//Gabriel Trosell, Mångfipplare.
GTX
 
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 27, 2004 0:01 am

Inläggav Haakan sön maj 30, 2004 1:37 am

dock så vill jag inte ha nån "hemmabiobas" utan lite mer highend...va tror du/ni om specsen på det elementet det står 18hz-va de nu var verkar extremt lågt enligt mig? med tanke på att det inte va så hemskt dyrt?

säg att jag skulle göra lådan 6liter? eller så liten som möjligt (elementet ska ju rymmas också :P ) jag tycker det verkar skumt att den ens skulle kunna spela nån som helst djupbas? nån som vet nåt mer om den skulle passa bättre med en slavbas tex
Haakan
 
Inlägg: 8
Blev medlem: tor maj 27, 2004 21:09 pm
Ort: Gullmarsplan, Sthlm


Återgå till Hi-fi

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

cron